بیمه آتش سوزی مزایا و ویژگی‌های مشترکی در بین تمامی شرکت‌های بیمه دارد.  که در این مقاله به شرح مختصری از شرایط عمومی بیمه آتش سوزی خواهیم پرداخت تا به‌ صورت اختصاصی پیش‌زمینه‌ای باشد برای معرفی بیمه آتش سوزی سامان.

بیمه آتش سوزی
بیمه آتش سوزی

بیمه نامه آتش سوزی

آمار خرید این بیمه نامه همچون بیمه عمر بسیار بالاست چراکه علاوه بر هزینه مناسب موارد تحت پوشش زیادی دارد؛ که در واقع این موارد  عبارت‌اند از: آﺗﺶ ﺳﻮزی، ﺻﺎﻋﻘﻪ، اﻧﻔﺠﺎر، ﺳﯿﻞ، ﺳﺮﻗﺖ ﺑﺎ ﺷﮑﺴﺖ ﺣﺮز، ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ در ﻗﺒﺎل اﺷﺨﺎص ﺛﺎﻟﺚ (ﻫﻤﺴﺎﯾﮕﺎن ﻣﺠﺎور)، ﻏﺮاﻣﺖ ﻓﻮت، ﻧﻘﺺ ﻋﻀـﻮ و ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﻌﺎﻟﺠﻪ بیمه‌گزار و ﺧﺎﻧﻮاده در ﻣﺤﻞ ﻣﻮرد ﺑﯿﻤﻪ، ﻫﺰﯾﻨﻪ اﺟﺎره و اﺳﮑﺎن ﻣﻮﻗﺖ بیمه‌گزار و ﺧﺎﻧﻮاده تنها با پرداخت مبلغ ناچیزی شما تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرید؛ البته با سرمایه‌ای مشخص که بیمه سامان آن را تعیین می‌کند؛ که البته در صورت تمایل می‌توانید سرمایه را چند برابر کنید که مسلماً نرخ حق بیمه نیز افزایش پیدا می‌کند

بیمه آتش سوزی و زلزله مراکز غیر صنعتی برای همه فروشگاه‌های تجاری، تعمیرگاه‌ها، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی، ساختمان‌های اداری، بنگاه‌های معاملاتی، مراکز پخش دارو، فروشگاه‌های مواد غذایی و پروتئینی، آموزشگاه‌ها، مراکز خدماتی و سایر موارد مشابه صادر می شود.

در این نمایندگی می توان ساختمان ها، تأسیسات، موجودی اثاث ثابت و دکوراسیون هر یک از این مراکز را در برابر خطرهای آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و نیز خطرهای اضافی زیر به سادگی و در کمترین زمان ممکن بیمه نمود .

البته فراموش نشود که بیمه آتش سوزی خساراتی که براثر آتش، صاعقه و انفجار به وجود می‌آید را تا حد بسیار قابل ‌توجهی جبران خواهد کرد، اما نکته مهم این است که فقط خسارات مالی را پوشش خواهد داد و در قبال خسارات جانی مسئولیتی نخواهد داشت.

 پوشش مازاد چیست؟

شاید بخواهید منزل و یا محل کسبتان غیرازاین ۳ خطر اصلی، مثلاً در زمان زلزله یا ترکیدگی لوله آب نیز شامل دریافت خسارت گردد. راه‌حل این موضوع خرید پوشش‌های مازاد (اضافی) است. در واقع به خطراتی غیر از ۳ خطر اصلی مانند سیل، طوفان، زلزله، نشست زمین، ترکیدگی لوله آب و … خطرات تبعی یا پوشش مازاد میگویند

خطرات اضافی

زلزله و آتشفشان

سیل و طغیان آبطوفان،

گردباد و تندباد

ترکیدگی لوله آب و فاضلاب ضایعات

و خسارت های ناشی از برف و باران

سرقت با شکست حرز

سقوط هواپیما و چرخ‌بال و متعلقات آن

شکست شیشه به هر علت

آشوب و بلوا و شورش

ریزش و رانش زمین

و برخورد جسم خارجی

هزینه پاک‌سازی و جمع آوری ضایعات

سنگینی برف

مسئولیت مالی خطر آتش سوزی، انفجار و ترکیدگی لوله در مقابل همسایگان

راهنمای پرداخت خسارت بیمه آتش سوزی

در صورت بروز حادثه، بیمه گذار که می تواند مالک، ذینفع و یا نماینده حقوقی بیمه گذار باشد، باید حداکثر ظرف مدت ۵ روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه، آن را به صورت کتبی و با تکمیل فرم اعلام خسارت به واحد صدور بیمه نامه اعلام نماید

براساس ماده ۲۳ شرایط عمومی بیمه نامه های آتش سوزی در صورت وقوع حادثه بیمه گزار موظف است:حداکثر مدت پنج روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه، بیمه گر را مطلع کند.

حداکثر ظرف ۱۰ روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه، باید کیفیت حادثه، فهرست اشیاء نجات داده شده، محل جدید آنها و مبلغ تقریبی خسارت را برای بیمه گر ارسال دارد. برای جلوگیری از توسعه خسارت در هنگام یا پس از وقوع حادثه همه اقدامات لازم را به عمل آورد. در این مورد خاص برخورداری از بیمه تکمیلی نیز مزیت مهمی محسوب می گردد.

بدون اجازه بیمه گر در مورد بیمه، تغییراتی ندهد که تعیین علت حادثه یا ارزیابی خسارت را دچار اشکال نماید. مگر آنکه تغییرات در راستای کاهش خسارت و یا رعایت منافع عمومی ضروری باشد.

ضمن همه گونه همکاری که بیمه گر برای تعیین حدود تعهدات خود بدان نیاز دارد، حداکثر تا ۱۵ روز پس از اطلاع از وقوع حادثه فهرست اموال موجود در روز حادثه، فهرست اموال از بین رفته و آسیب دیده و در صورت درخواست بیمه گر بهای آنها بلافاصله قبل از تاریخ حادثه را در اختیار بیمه گر قرار دهد.

چگونگی پرداخت خسارت بیمه نامه

چنان چه که مالی با کمتر از قیمت واقعی آن بیمه گشته باشد، بیمه گر فقط و فقط به تناسب قیمت مال بیمه شده با قیمت واقعی مال مسئول خسارت وارده خواهد بود. قیمت واقعی مورد بیمه در هنگام بروز خسارت بر این اساس که بیمه را نباید وسیله انتفاع قرار داد، محاسبه خواهد گشت.

چنان چه که مبلغ خسارت وارده مورد توافق دو طرف نباشد، بیمه گر و بیمه گزار بیمه آتش سوزی حق دارند درخواست تعیین میزان خسارت وارده را به وسیله هیئتی مشکل از سه نفر کارشناس به شرح زیر اقدام نمایند :

هر یک از طرفین یک نفر کارشناس انتخاب و کتباً به طرف دیگر معرفی خواهد کرد. کارشناس منتخب متفقاً نسبت به تعیین کارشناس سوم اقدام خواهند نمود. در صورتی که یکی از طرفین کارشناس منتخب خود را در مدت ده روز از تاریخ اعلام طرف دیگر انتخاب بنماید و یا کارشناسان منتخب در تعیین کارشناس سوم طی مدت یک ماه از تاریخ آخرین انتخاب و اعلام به توافق نرسند درخواست تعیین کارشناس و یا کارشناسان تعیین نشده به دادگاه ذیصلاح تقدیم خواهد گشت .

هر یک از طرفین می توانند در صورتی که کارشناس سوم نسبت خویشاوندی با طرف دیگر داشته باشد کارشناس مزبور را رد نماید. هر یک از طرفین حق الزحمه کارشناس منتخب خود را خواهد پرداخت و حق الزحمه کارشناس سوم بالمناصفه به عهده طرفین خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون جزئیات این بیمه نامه می توانید به آدرس صفحه مجازی ما در پلتفرم اینستاگرام مراجعه فرمایید.

تعیین نرخ حق بیمه آتش سوزی سامان

محاسبه نرخ بیمه نامه آتش سوزی نیازمند مشخص نمودن سرمایه ای است که قرار است بیمه بشود. این سرمایه در واقع ارزش ساختمان و اثاثیه داخل آن خواهد بود . تعرفه بیمه آتش سوزی ساختمان در شرکت‌های مختلف بیمه بسیار متفاوت است. مسلماً شما هنگام خرید این بیمه نامه  بهمیزان هزینه  آن توجه می‌ نمایید. یک مورد مثال عددی قیمت بیمه سامان اصفهان را باهم برسی می نماییم:

یک منزل مسکونی ۱۰۰ متری (قیمت ساخت هر مترمربع از بنا ۱.۵ میلیون تومان) و اثاثیه به ارزش ۵۰ میلیون تومان. کل سرمایه جمعاً ۲۰۰ میلیون تومانخواهد شد که حق بیمه آتش سوزی قابل پرداخت در شرکت حامیان فرتاک سامان مبلغ ۴۰ هزار تومان خواهد بود. با پرداخت این مبلغ شما تنها در قبال آتش، صاعقه و انفجار خسارت دریافت خواهید نمود و در صورت خرید پوشش‌های اضافی مبلغی به این عدد اضافه خواهد گشت.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان اُمید آنکه فردای سرزمین و فرزندانمان روشن و چشم اندازی زیبا برای آینده رقم بخورد.

فردایتان بِسامان…..!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم