مردم و بیمه سامان رابطه ای پایدار برمبنای اعتماد است.بیمه سامان دلیجان همواره تلاش نموده باارتقا خدمات خود، نیازهای مردم را بر طرف نماید.

مردم و بیمه سامان

بیمه سامان و مردم

یکی از دغدغه های روز جامعه، ارتقای سطح آگاهی و بینش مردم نسبت به فرهنگ بیمه و خرید بیمه نامه است. در واقع فلسفه توسعه فرهنگ بیمه در ایران، به منزله پیشرفت و ارتقای بینش  و اعتماد عمومی جامعه نسبت به ارگان ها و سازمان های ملی تلقی می گردد و در برگیرنده ی مفاهیم متعدد از نظر دیدگاه ها و نظریات گوناگون می باشد.یکی از مفاهیم اساسی بیان شده می تواند، درک و آگاهی عموم جامعه از استفاده از بیمه باشد.

در طی برسی های جامعه شناسانه انجام شده از تمدن مردم ایران و سبک زندگی، مشخص شد که اغلب اقشار جامعه به سبب مشکلات معیشتی و بی ثباتی بازار اقتصاد و همچنین عدم تمایل به ایجاد چالش های جدید علاوه بر چالش های همیشگی، افرادی بسیار ریسک گریز و خطر ناپذیر هستند.و این در حالی اتفاق می افتد که سهم سرانه مردم از حق بیمه صادر شده  نشانگر میزان ضریب نفوذ بیمه در بین اقشار جامعه می باشد، بسیار پایین می باشد.متخصصین و جامعه شناسان علت این امر را در عواملی همچون مشکلات فرهنگی مردم از مفهوم استفاده از بیمه و مشکلات ناشی از امرار معاش سخت در ایران، می بینند.

چگونگی ارتقا فرهنگ استفاده از بیمه

در جهت پیشرفت و توسعه ی فرهنگ استفاده از بیمه در ایران باید مقدمات و بستری امن جهت انبساط خاطر و سرمایه گذاری مطمئن ایجاد کرد تا با افزایش سطح همدلی و اعتماد بین اقشار مختلف و به واسطه رفاه بیشتر وجلب اعتماد عمومی، شاهد ارتقای بینش مردم جامعه نسبت به مفاهیم بیمه و استفاده بیمه نامه ها باشیم.برای ایجاد چنین بستریاقدامات زیر لازم است.

  • انتقال ریسک به غیر
  • افزایش میزان قدرت تحمل ریسک
  • ایجاد بستر رفاه اقتصادی

و این چنین می توان گام بزرگی در زمینه ارتقای فرهنگ بیمه در کشور و افزایش تعامل رابطه بیمه سامان دلیجان و مردم برداشت.

فواید ارتقای فرهنگ بیمه در جامعه

جامعه شناسان معتقدند در صورت ایجاد بستری مناسب در جهت اعتلای فرهنگ استفاده ازبیمه و نهادینه شدن فرهنگ بیمه در بین اقشار مختلف جامعه با فراهم سازی بستر های آموزشی از کودکی تا بزرگسالی، جامعه به مرور هدف از ایجاد موسسه های بیمه را با وضوح بیشتری درک خواهد کرد.و در چنین اتمسفری است که پرسش هایی همچون بیمه چیست و چه کاربردی دارد؟ پرسیده نخواهد شد و حق بیمه در اذهان عمومی دیگر صرف هزینه محسوب نخواهد شد بلکه مردم به چشم یک سرمایه گذاری ایمن و بلند مدت به آن نگاه خواهند کرد. در جوامع جهان اول و پیشرفته تبین برخی از قوانین جامع و کاربردی به پیشرفت صنعت بیمه و ایجاد تمایز در نگاه مخاطب شده است. در واقع در بسیاری از این کشور ها، حکومت و یا دولت حاکم بر جامعه، با تبین برخی زیر ساخت های اجتماعی صنعت بیمه، توانسته اند فرهنگ استفاده از بیمه را به صورت بنیادی در بین فرهنگ مردم و به عنوان رویکردی ضروری برای اقشار مختلف، نهادینه نمایند. مجموع این اقدامات موثر سبب شده است که علاوه بر افزایش میزان آگاهی افراد نسبت به فرهنگ استفاده از بیمه، عدم خرید بیمه نامه توسط خود مردم و عرف جامعه مورد نکوهش و سرزنش قرار گیرد. و بلعکس خرید بیمه نامه از سری نکات ضروری تلقی شده و با وجودی که در بسیاری از موارد خود می توانند ریسک مربوطه را نگهداری نمایند، انتقال آن را به شرکت های بیمه گر ارجح می دانند.

رویکرد موازی شرکت بیمه سامان اصفهان

همسان با افزایش ارتقای فرهنگ استفاده از انواع بیمه نامه،و ایجاد بستری امن، انواع شرکت های بیمه همچون بیمه سامان اصفهان و بیمه سامان دلیجان با پیش بینی نیازهای بیمه ای مردم، و همچنین گسترش خدمات بیمه سامان بادرود نیز اتفاق خواهد افتاد. در واقع شرکت های بیمه با افزایش خدمات متنوع و جدید به همراه در نظر گرفتن نیاز جامعه هدف، برند خود را معرفی و به جلب اعتماد عمومی کمک خواهند کرد. در این زمینه مدل های جدید آماری و همچنین محاسباتی ، نرخ های رقابتی را تولید کرده و ارزش ارائه خدمات بیمه ای با در نظر گرفتن بازار عرضه آن روند کاهشی را در پیش داشته است!

توسعه فرهنگ مشتری مداری

یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین عملکرد ها در ارتقای سطح فرهنگ استفاده از صنعت بیمه، عملکردهای اجرایی نمایندگام معتبر بیمه و شرکت های ارائه کننده بیمه نامه ها است.از سری اقدامات موثر در جهت اصلاح این امر می توان به تشکیل باشگاه مشتریان و ارائه خدمات vip به آن ها و یا تهیه و برگزاری انواع برنامه ها و رویکرد های انگیزشی برند و صنعت بیمه که به وفادار سازی بیمه شدگان کمک بسیار زیادی خواهد کرد.امروزه این گونه از اقدامات در جهت اعتلای روابط بیمه و مردم و ارتقای سطح مشتری مداری، مورد توجه شرکت های بیمه معتبر قرار گرفته است.

گل به خودی و ضد فرهنگی

در مقابل این فرهنگ سازی مهم ترین مسأله ضد فرهنگی موجود، عدم اطمینان مردم به امور بیمه گری و همچنین دلالان رسمی صنعت بیمه در بازار است. با افزایش تعدد لایه های فروش و حضور سایر واسطه ها از جمله بازاریابان ، انتفاع مالی فروشنده و افزایش کارمزد فروش سر لوحه امور قرار گرفته و این خود پایه ای است بر کاهش اطمینان مردم از بیمه نامه ای که خریداری می نمایند. در واقع هنگامی که ارزان تر بودن و یا در دسترس بودن خدمات ملاک اصلی برای انتخاب بیمه نامه از سوی مشتریان می باشد، سایر شرایط بیمه نامه مد نظر قرار نگرفته و این امر خود باعث می گردد تا در زمان مورد نیاز، خدمات مناسبی را دریافت ننمایند. همچنین کاهش شرایط درآمدی افراد سبب گردیده است تا در زمان بروز حادثه ، بیمه را محلی برای درآمد خود به حساب آورند. این مورد و سایر موارد مشابه، نشان دهنده چالش های پیش روی صنعت بیمه در گسترش و توسعه فرهنگ بیمه در کشور است.

شرکت حامیان فرتاک سامان امکان مقایسه بین طرح‌های مختلف بیمه نامه ها را نیز فراهم کرده است. جهت آشنایی بیشتر با نمایندگی فرتاک سامان صفحه اینستاگرامی ما را دنبال فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست