بیمه تجهیزات الکترونیکی سامان پوشش بسیار وسیعی داشته و با بالاترین سرعت به دو صورت آنلاین و حضوری بیمه نامه صادر شده و آماده خدمت رسانی به بیمه شدگان می باشد.

بیمه تجهیزات اصفهان
بیمه تجهیزات اصفهان

بیمه تجهیزات الکترونیک سامان

  شرکت بیمه سامان اصفهان یکی ازاولین شرکتهای بیمه گذار بود که توانست به صورت کاملا خاص و جامع بیمه تجهیزات الکترونیک را به عرصه بیمه گذاری و بازار کسب و کار وارد کند.

درواقع بیمه نامه عرضه شده از نوع خدمات پس از فروش است و پوشش دهی آن مشمول تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل ، لب تاپ و تبلت می باشد که بنا بر آمار رسمی ارائه شده، کامل ترین پوشش بیمه ای در کشور لقب گرفته است.

بیمه نامه تجهیزات الکترونیک چیست و چه چیزهایی را پوشش می دهد؟

با توجه به قیمت های نجومی  و استفاده روزانه و بسیار پر کاربرد از وسایلی مثل تلفن همراه ، تبلت ها و یا لپ تاپ، میزان خطر های احتمالی و در معرض آسیب بودن اینگونه از وسایل ها بسیار بالا بوده و هرآن احتمال بروز نقص های فنی و حوادث محیطی زیان بار وجود دارد.

معمولا بیشترین خسارت هایی که این تجهیزات را تهدید می کند، شکسته شدن، نفوذ آب به درون سخت افزار آن ها و یا سرقتشان توسط دیگران است

در چنین موقعیت هایی متاسفانه هزینه های سرسام آوری در جهت تعمیر و یا جایگزینی وسایل به دوش مالک تجهیزات می افتد.

در نتیجه با توجه به این موضوع که بیمه نامه تجهیزات الکترونیک حامیان فرتاک سامان، وسایل های نو و یا حتی کارکرده و دست دوم را نیز تحت پوشش قرار میدهد ، توصیه می شود که برای حفظ سرمایه خود، حتما از اینگونه بیمه نامه ها استفاده نمایید.

فراموش نکنید که حق بیمه در این بیمه نامه ها، حدود ۵% قیمت اصلی تجهیزات است.

تجهیزات الکترونیکی تحت پوشش

  • تلفن همراه
  • تبلت ها
  • انواع لپ تاپ
  • کنسول های بازی
  • ساعت های هوشمند
  • رایانه های رومیزی (All in One)

پوشش های خدماتی بیمه نامه 

  • شکستگی های به وجود آمده بر اثر ضربه ها
  • آبخوردگی و یا نفوذ مایعات به درون تجهیزات
  • نوسانات به وجود آمده در ولتاژ برق
  • سرقت با شکست حرز

شما همراهان عزیز برای آشنایی بیشتر با پوشش های خدماتی بیمه تجهیزات  میتوانید به صفحه اینستاگرامی ما به آدرس @si1616.ir  مراجعه فرمایید.

سرقت با شکست حرز به چه معناست؟؟

 اگر سرقت و یا شکستگی منوط  به استفاده از زور، تخریب، گذشت از موانع (در، دیوار، حصار و پنجره) بدون وجود کلید و یا با استفاده از ابزارهای غیرمتعارف باشد.

در واقع سارق باید جهت ورود به محل موانعی را از مقابل خود بردارد تا در نهایت سرقت انجام گیرد.

 این بخش از پوشش دهی بیمه تجهیزات ، مشمول سرقت هایی که توسط سارقین ، خارج از محل مورد نظر بیمه گذار و تقریبا بدون وجود ارتباط نزدیک با بیمه گذار، انجام شده باشند ، و یا سرقت هایی مثل سرقت دستگاه از دست بیمه گذار در موقع تردد از سطح خیابان ، نخواهد شد!

چگونگی سنجش ارزش دستگاه در بیمه نامه!

برای دست یابی به ارزش تجهیزات، ابتدا باید میانگین نرخ بازار را در نظر گرفت ، چرا که وجود نرخی بیشتر از حد اعتدال و معمول تنها باعث پرداخت حق بیمه های اضافی و مازاد خواهد شد.

البته قیمتی پایین تر از این سطح نیز در نهایت ، سبب درگیری با قاعده نسبی و ماده ۱۰ خواهد شد.

ماده ۱۰ و یا قاعده نسبی چیست!!! | بیمه تجهیزات

هر مالی و یا هر شئ از قیمت و ارزش مشخص و معینی در بازار عرضه برخوردار است.

طبق قانون هر شخصی به عنوان یک( نماینده حقوقی) موظف است که کالا، خدمات و یا هر مال قابل عرضه ی خود را طبق قیمت واقعی روز و متداول بازار، بیمه نماید و به همان نسبت نیز حق بیمه خود را به شرکت بیمه گذار منتخب پرداخت کند.

 “ماده ده” قوانین بیمه

در نتیجه  “ماده ده” قوانین بیمه بر این موضوع تأکید می نماید که اگر هر شخصی مال خویش را بی توجه به قیمت اصلی و کمتر از ارزش واقعی، بیمه نماید، شرکت بیمه گذار منتخب نیز حق دارد که در هنگام  پرداخت خسارت های وارده ، به همان نسبتی که ارزش مال کمتر در نظر گرفته شده، و طبعا حق بیمه کمتری هم پرداخت شده، مبالغ بدهی را از خسارت پرداختی تسویه نماید. واضح است که در صورت تحقق این موضوع ما به التفاوت خسارت ها به عهده خود شخص می باشد.

روش پیگیری بیمه تجهیزات الکترونیک فرتاک سامان

  • مراجعه بیمه گذار به صورت حضوری  به شعب مختلف و ارائه کارت شناسایی برای تایید هویت وی
  • به همراه داشتن اصل بیمه نامه صادر شده و دستگاهی که دچار آسیب شده به علاوه جعبه دستگاه و…
  • تکمیل نمودن فرم درخواست و اعلام خسارت به بیمه سامان اصفهان و اخذ نمودن نامه ارجاع به مراکز
  • ارائه مدارک مستند و تایید کننده مربوط به پیگیری از طریق مراجع قضایی/ انتظامی
  • ارائه مدارک مبین و موید احراز شرایط شکست حرز
  • انجام تعمیرات لازم در مراکز تخصصی خدمات تجهیزات الکترونیکی معتبر و پرداخت هزینه های مربوط توسط بیمه گذار
  • اخذ فاکتور رسمی و معتبر به همراه داغی قطعه و یا قطعات تعویض شده از مرکز انجام تعمیرات
  • ارائه گواهی نظر رسمی و مکتوب معتبر مرکز تخصصی ارائه دهنده خدمات فنی تجهیزات الکترونیک مبنی بر عدم امکان تعمیر و اصلاح دستگاه آسیب دیده!!
  • مراجعه مجدد به شعب مربوطه بیمه طی ۲۰ روزکاری
  • ارائه مدرک معتبر و یا فاکتور مبالغ مربوط به تعمیرات انجام شده توسط مراکز معتبر خدمات فنی تجهیزات الکترونیک مربوط به انضمام داغی قطعات تعویض شده
  • به تایید رساندن نظر مکتوب و رسمی مرکز تخصصی ارائه خدمات فنی تجهیزات الکترونیک مربوط به عدم امکان تعمیر به انظمام جعبه و دیگر متعلقات دستگاه
  • پس از انجام مراحل بالا در شعب حامیان فرتاک سامان ، کلیه مدارک ارائه شده توسط کارشناسان مجرب و فنی شرکت برسی خواهد شد و طی حداکثر ۷روز کاری مبالغ قابل پرداخت به شکل کتبی به بیمه گذار محترم ارجاع خواهد شد.
  • مراجعه به شعبه بیمه سامان اصفهان و تکمیل و امضاء فرم مفاصاحساب جهت امکان کارسازی وجه خسارت به حساب بانکی مربوطه

استثنا های بیمه تجهیزات

بیمه تجهیزات الکترونیکی هم مثل بیمه تکمیلی دارای استثناهایی است که شامل خسارت های ایجاد شده به صورت تعمداً می شود :

خسارت به قاب پشت و روی دستگاه

خسارت وارده به انواع سیم و کابل

عملکرد دکمه تاچ آی دی قبل و بعد از تعمیر

مشکلات عدم رجیستری در شبکه داخلی

عیوب ذاتی، موارد تحت پوشش گارانتی

خسارت‌های وارد شده به لوازم جانبی مانند باطری، شارژر، قاب و بدنه

هر نوع هزینه‌ای که برای سازگار کردن طبیعی سیستم، رفع عیوب کارکر بی‌سیستم و یا نگهداری عادی اموال مورد بیمه انجام می‌شود.
عیب و نقص در زیبایی دستگاه مانند خراشیدگی رنگ

هر گونه هزینه مربوط به سیستم داده‌ها و بازیابی داده‌هایی که در اثر وقوع یک خسارت تحت پوشش از بین رفته‌اند.

خسارت ناشی از تخلف از قوانین

سرقت‌های ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب، اغتشاش

سرقت‌ در هنگام آتش سوزی، انفجار، سیل و زلزله

خسارت‌های ناشی از نصب و تغییر برنامه‌ای نرم‌افزار

سرقت‌هایی که به وسیله افرادی که با ذینفع در یک‌جا زندگی می‌کنند اتفاق می افتد

شرایط بهره مندی از بیمه نامه

  • مدت بازه زمانی در پوشش دهی بیمه تجهیزات، یکسال خورشیدی از زمان صدور بیمه نامه خواهد بود
  • درجهت بهره مند شدن از حداکثری پوشش خسارت ، تسویه حساب کامل بیمه نامه ها و ورود صحیح قیمت و یا ارزش واقعی دستگاه ها در هنگام صدور بیمه نامه بسیار ضرورت دارد.

چرا که در غیر اینصورت به نسبت میزان اختلاف قیمت اصلی دستگاه ها با میزان ارزش ثبت شده در بیمه نامه بیمه تجهیزات ، از خسارت های پرداختی کسر خواهد شد.

۳- آسیب دیدگی منشا گرفته از باز نمودن دستگاه ها، دستکاری قطعات تجهیزات، تعمیر، ارتقاء و یا تغییر در قطعات فیزیکی دستگاه ها و یا تغییرات انجام شده در مشخصات تجهیزات توسط مرکز ها توسط کارشناسانی به غیر از مراکز ارائه خدمات معتمد بیمه ، استفاده  از تجهیزات در محیط‌های آلوده و سرشار از گرد و غبار، استفاده از هندل کننده و یا آداپتور متفرقه ، و… هریک به صورت مجزا سبب باطل شدن بیمه نامه وسیله منتخب خواهد شد.

فراموش نشود که در این صورت میزان هزینه ها طبق تعرفه های مصوب شده توسط اتحادیه های مربوطه، محسوب گشته واز مشتری نیز رسید و یا فاکتور دریافت خواهد شد.

  • در هنگام به وجود آمدن موقعیت خسارتی که تحت پوشش بیمه نامه قرار دارد، مرجع مربوطه تنها یکبار خسارت وارده را در طی مدت بیمه نامه، و مطابق با قیمت روز دستگاه و حداکثر تا میزان مبالغ ثبت شده در فاکتور خرید و همچنین بیمه نامه ؛ و پس از کسر فرانـشیز و استهلاک به وجود آمده از طریق تعمیر نمودن دستگاه ها، تعــویض و یا با پرداخت نقدی جبران خواهد کرد.
  • در صورت وقوع  حادثه ، تجهیزات خسارت دیده تا حد ممکن تعمیر و مراقبت خواهند شد و مرجع معتبر تشخیص دهنده تعمیر، توسط شرکت بیمه تعیین و به بیمه شدگان محترم معرفی خواهد شد.

سپاس از همراهی و توجه شما عزیزان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم